Home Page | Services | Supplies | Contact | Banner  
 
 


SOLD OUT SET CARD SET!

Right from the very beginnig Itescardo starts as an agency of services and sale of what concerns carded and stuff.

Thanks to the high professionality of our collaborators, we can supply consueting for what concerns:

  • Fibres (angora, cashmere, viscosa)
  • machinaries (set card set, selfacting, preparations)
  • work organizations
  • excellency of mens resources

Itescardo can supply professional mechanics who are able to dismount, remount and building up of machines concerning the sector.

For any requirements of fibre preparation, Itescardo has at its own disposal leader products on the market regarding oiling of any fibres and can also guarantee the quality.

Flexible clothings for carding are part of the materials wich Itescardo can supply. We always supply products of leader factories which are guaranteed ad far as the quality is concerned and to which we can add the possibility of products personalized to your request.

We also supply accessories, such as sleeve for spinning machine, spinning band (both leather and nylon-cromo) without forgetting the right measures and the unquestioned quality.

 
     
 

 

 


La Cardatura

Questo termine, che rappresenta il tessuto sottoposto ad una ben precisa lavorazione, ha una etimologia che viene dalla botanica; il cardo infatti è una pianta che ha le foglie e lo stelo pieni di spine lunghe e finissime. Questa pianta ha dato lo spunto per questo tipo di lavorazione del tessuto, infatti il materiale tessile che inizialmente è tessuto ridotto in stracci, viene fatto passare attraverso una serie di cilindri rotanti che sono dotati di piccole punte che hanno il compito di rompere la fibra e "aprire" sempre più il materiale fino a ridurlo in una fibra più corta rispetto a quella originaria. Questa nuova fibra ha il vantaggio di essere più resistente.

Poiché di tutto i pratesi san far guadagno, a cominciar dagli stracci, che arrivano a Prato da ogni parte del mondo, dall'Asia, dall'Africa, dalle Americhe, dall'Australia, e più sozzi, più pidocchiosi, più cenci sono, e più son materia preziosa per un popolo che sa far ricchezza dei rifiuti di tutta la terra.

Curzio Malaparte

 
Sei il visitatore numero Hit Counter